lördag 3 april 2010

Snart flytt

Har inte orkat skriva på ett tag nu. Har fullt upp med nya huset och om två veckor ska vi flytta. Har haft väldigt mycket på jobbet också, känner mig ganska stressad just nu men det blir nog snart bättre. Har hänt lite annat också som har varit lite jobbigt men jag hoppas allt kommer lätta snart. Nog med tråkigheter nu. Har i alla fall hunnit träna med Atena lite. Krypet har vi gjort framsteg på faktiskt och det är ju skönt efter sju månader eller nåt, men nu känns det som det händer nåt, Yippee. Kör externbelöning när det gäller fotgåendet och det tycker jag funkar bra, hon koncentrerar sig bättre då. Vittringen går också framåt, hon tar omtag och tuggar lite men hon slår på nosen nu så det känns bra, alla pinnar far inte iväg. Häromdagen fick hon för sig att när man skickar till rutan så ska man springa in från vänster sida och stanna (hmmm). Fick hjälp av kära fröken med det och sista skicket var jättebra, så hoppas det sitter i nu. Apporteringen tycker jag hon går ut fint och tar den men travar in så det får vi jobba på. Inkallning med ställande och läggande är ok, hon har en tendens att gå några små steg innan stopp men ibland får hon till riktig fin tvärbroms, läggandet tycker jag funkar bra. Men där fick hon också ett ryck några dar när man kallade in henne så la hon sig istället för att ställa sig men det verkar lossnat nu. På kursen i fredags körde vi sittande i grupp och platsliggning och det var helt ok. Det bästa av allt är att hon inte låter lika mycket nu och det känns skönt. Mycket finslipningar på momenten för att det ska bli några poäng. Har anmält till tävling i Katrineholm den 9 maj fm och em, Nyköping 13 maj och Söderköping 28 maj, klass 3. Så nu måste jag lägga ner lite kraft på träningen, jag är så att jag måste ha lite press på mig för att träna ordentligt. Den 8 maj är det avlsutning på projektet så då ska vi visa upp framåtsändandet och det får vi väl se hur det går? Spännande. Nu kan man ju faktiskt snart spåra i skogen också verkar det som, det ska bli kul att sätta igång med också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar