söndag 14 februari 2010

Träning

Var på kurs hos Ingela i torsdags, kallt som sjutton var det. Vi gick bland annat igenom apportering och vitringsprovet. Atena är väldigt laddad i dessa moment, hon sitter som en spänd fjäder och fullkomligt exploderar när man säger "apport" eller "pinnen". Ska nu träna på att kasta iväg apporten och sedan låta den ligga och köra fot därifrån, det är inte det lättaste ska jag säga eftersom hon är så fokuserad på apporten och bara väntar på att man ska säga ordet, då kommer också pipet. Ska köra likadant med vittringen. Men idag när jag tränade så verkar det gått in att hon inte får apporten utan hon ska gå fot och berömmet kommer från mig när hon går ordentligt, hon ljudade inte heller. Fotgående gick också bättre idag, lite pip men inte skrik. Det kanske är för vi har börjat träna lite mer nu, vad vet jag. Körde rutan igår och hon sprang in klockrent, det är roligt att se när hon gör det så bra. Tränade också på att lägga henne och sedan kalla in henne till fotgående, hon springer fram fint men blir lite för långt fram i fotgåendet (mer än vanligt alltså). Fjärrdirrigeringen gick också ganska bra, står fortfarande nära henne. Krypet och framförgåendet går sakta men säker framåt. Får tänka mig hela tiden för när jag tränar på denna f...a axel som alltid rör sig automatiskt, funderar starkt på att steloperera den......

2 kommentarer:

  1. Titta vad man hittar. En blogg till att följa. Ha det toppen.

    SvaraRadera
  2. här är det väl allafall bloggtorka:::)))du har ju flera tillfällen att blogga////kramen

    SvaraRadera