lördag 6 mars 2010

Kurs....

Var på kurs hos Ingela igår. Kursen var klockan ett och det var så härligt att träna när det är ljust och solen sken. Det var så härligt väder. Vi skulle välja ut två moment som vi skulle plocka isär. Jag valde inkallning med ställande och rutan. Hon stannande inte på ställandet utan fortsatta en bit, men det var faktiskt mitt fel. Sa stå istället för stanna, vet inte vart det kom ifrån för jag säger alltid stanna annars men det slår slint ibland. Andra gången vi försökte stannande hon inte heller som hon skulle, tog ett sista försök men med kortare avstånd och då gick det bra. Skulle sedan skicka till rutan men det blev inget av för när vi närmar oss rutan är hon så laddad och ljudar ordentligt. Jag brukar förbereda henne för rutan när vi vänder upp, vi kom överens om att jag inte skulle säga rutan när vi vänder upp eftersom hon laddar upp så mycket då. Ska nu ställa upp för rutan och sedan gå fot istället, ska göra likadant när det gäller apportering och vittringen. Ska göra det för att hon ska lugna ner sig och inte bli så laddad. Ska även prova att lägga en externbelöning vid fotgåendet eftersom hon ljudar mycket och jag behöver få henne att koncentrera sig. Hälsade även på Ingelas lilla Skoja som är så bedårande söt, en riktig liten tuffing. Åkte sedan till bruksan där Thomas hade varit och plogat och sandat, det blev jättebra. Ingela skulle vara tävlingsledare i dag på bruksan och ville köra igenom 3:an och eliten. Så jag och Atena fick köra en 3:a och det var riktigt kul att prova hela programet, körde inte vittringen. Vi har grunden men det är mycket finlir kvar innan vi kan starta. Idag har jag skrivit på tävlingen för klass 3 och eliten. Det var Anders som dömde. Det är så nyttigt att skriva och titta, för man lär sig mycket av det. Fick förfrågan om jag ville utbilda mig till tävlingssekreterare, ska fundera på det. Ska hem till Mia och Björn för en genomgång den 22 mars, så jag skulle få se vad det innebär att vara det. Susanne och jag har som mål att starta en lägre klass i spår den 29 september i Katrineholm. Får hoppas snön smälter snart så vi kan börja spåra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar