tisdag 28 april 2009

Blir galen på hundhår!!!!!!!!!!!!

Det spelar ingen roll hur mycket man borstar och borstar det är schäferhår överallt. Jag förstår inte, Atena borde inte ha ett hårstrå kvar på kroppen så mycket som man borstat bort och så mycket som jämt ligger på golvet. Tacka vet jag cocker, det blir inte mycket hår efter Lindy. Trimmade henne i söndags och man känner inte igen henne nu, hon är så liten och nätt. Hon var verkligen ovårdad så det behövdes nu. Måste ju se alla fästingar som kryper på kroppen efter promenaderna. Ska sätta på fästinghalsbandet idag. I lördags var jag och lade spår kl sex på morgen för elittävlingen i Söderköping. Som tur var det en härlig morgon solig och fin. Var intressant att se hur ett elitspår läggs och se hur det går till när hundarna släpps på spåret. Väntar på Atena ska börja löpa, hade hoppats på att hon skulle börja löpa förra veckan men det blev inget så nu finns verkligen risken att vi inte kan vara med på apelltävlingen den 16 maj. Har även anmält mig till lydnadsklass 2 i sörping den 29 maj och till Finspång den 5 juni. Jag hoppas vi får skaplig ordning på allt tills dess. Igår gjorde hon ett lång framförgående, det bästa hittills. Hon gick med nosen i backen lite men hon flackade inte. Ska försöka ta tag i det här med nosen i backen men måste ta det försiktigt så jag inte förstör hennes vilja att gå framför. Rutan gick kanon igår, ett halvdåligt skick och sedan ett kanonbra. Slutade efter det kanonfina. Apporten går framåt, det är bara träna på att hon inte sackar när hon kommer tillbaka som hon gör ibland och sedan att hon ska komma in ordentligt vid sidan. Måste även fortsätta traggla med att hon sätter sig snett ibland vid fotgåendet. Hon börjar bli lite pipig också vid fotgående och det är inte bra. Gjorde även ett platsläggande med Disco och Gibson. Jannice och jag gick och gömde oss eftersom hon också tränar inför 2:an. Alla hundarna låg bra. Det känns som hon börjar bli lite tryggare nu när jag lämnar henne och gömmer mig, ligger inte lika lätt. Igår märtes det att värmen tog på henne, det var faktiskt varmt även fast vi började kl 18.00. Var även och spårade i söndags då var hon helt vild i början, bara exploderade i början och skällde när det inte gick tillräckligt fort. Men hon gick bättre efter en stund, tog alla pinnarna. Hon är jätteduktig att spåra, det är så roligt att se henne jobba. Marie hade tagit hand om lite spårpinnar som jag fick och det går ju alltid åt. Tack för dom Marie och för en trevlig träningskväll. Varmt och skönt.

5 kommentarer:

  1. Tack själv, ni är så duktiga, härligt att se.Kram

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar för er ikväll , massor Lycka Till ;)

    SvaraRadera
  3. Tack Carina att du lyssna på mig i fredags när jag kände mig så ledsen och besviken. Men vi ger inte upp, vi kommer igen.
    Ska du till Finspång på fredag?, jag ska inte tävla bara titta om det är fint väder.
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  4. Vi önskar er en riktigt trevlig Midsommar// Sussie & Disco

    SvaraRadera
  5. Inte roligt med öroninflammation:(
    Klart vi säger till när vi åker till klubben, men det kanske blir annan dag än torsdag nu när det är sommar.Jag hör av mig.
    Trevlig midsommar
    Kramiz

    SvaraRadera