måndag 6 april 2009

Härligt med vår

Var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen nu men det har varit fullt upp. Vi har kört på med lydnaden till klass 2 och apellen. Fortsätter med att lära in krypet. Det roligaste av allt är att framförgående har verkligen börjat lossna, det är så man bara hoppar av glädje när det börjar funka trodde aldrig att det skulle gå. Har även börjat träna med en tyngre apport på 1 kg men det var inga problem. Jag hade även en hantel hemma som var plastad som väger 2 kg och den provade vi, det var inte heller några problem. Och så har vi äntligen kunnat börja lägga lite spår på gärdena, det är så kul att komma igång med det nu när snön är borta. Vi har även börjat köra igång med uppletande, märker nu att jag måste variera saker jag lägger ut, inte bara leksaker. Lade ut en plånbok häromdagen och det förstod hon inte att hon skulle ta, lade ut en pinne en annan dag och den förstod hon inte heller att hon skulle ta. Har ju bara tidigare lagt ut leksaker, men man lär sig ju hela tiden så mycket och det tycker jag är jättekul och intressant. Idag ska jag iväg till Finspångs bk och träna, hoppas det är lite andra hundar där idag också så vi kan lägga ett platsläggande. Förra måndagen när vi var och tränade funkade det inte alls bra hon var väldigt disträ och flamsig så vi får väl hoppas hon är på bättre humör idag. Hon ska snart löpa också så det kan ju bero på det, har börjat markera väldigt mycket när vi är ute och går och hon brukar inte nosa och markera annars. Marie ska köra igenom oss idag och se hur långt vi kommit och när vi ska tävla. Gulliga Marie som står och tragglar med oss varje måndag och har med sig gott kaffe som smakar så bra i pausen. Inte alla som har en egen tränare som hjälper en och tar med kaffe (hi,hi).

1 kommentar:

  1. Nä tänk vilken tur du har..å inte alla som får äran o träna ett sånt ekipage som ni är.

    SvaraRadera