tisdag 7 april 2009

Start apellen

Igår gick vi igenom lydnaden i apellklassen och budföringen för att se hur vi låg till. Budföringen var med en okänd person för Atena och det var inga problem. Framförgåendet gick sådär, hon slog lite och nosade men går ut bra. Så det är bara att tragla på så blir det säker bra. Apporteringen gick inte så bra eftersom hon tjuvstartade och höll på att få hela apporten i huvudet, gissa om man höll andan. Hon fick den på tassen men det blev ingen skada som tur var. Kastade ut apporten och gick och hämtade den själv, sedan körde vi lite övningar så att hon ska veta när det är hennes tur att hämta den. Vi måste även fortsätta att träna på ingångar med apporten, hon är inte riktig säker på det ännu. Hoppet gick sådär, hoppade över men satte sig så snett så det är risk att hon struntar i att hoppa på tillbakavägen. Men det är ju fem veckor kvar så nu är det bara att ligga i och finslipa på momenten. Anmälde mig igår till apellen den 16 maj i Söderköping, det ska bli spännande. Marie har lovat att följa med som stöd till mig också så det känns jätteskönt. Fick höra idag att Sussie också kanske kunska anmäla sig med Disco, det vore kul om du också startade Sussie. Tränade lite på kryp och skall också. Rutan gick åt skogen hon sprang och nosade i backen i stället. Måste träna lite mer på den har faktiskt slarvat lite med den ett tag, inte bra. Philip var med också och när han tjatade och Atena inte gick som hon skulle blev Carina lite irriterad så då lämnade jag över Atena till Marie ett tag så körde hon med henne. Det är så kul att se Atena för hon går så läckert. Tog en kopp kaffe sedan lugnade jag ner mig. Man ska inte ha barn med sig när man tränar. Det blev lite för mycket för Atena när Philip och Lindy lekte också, hon blir ju så avundsjuk. Lindy körde lite agility, hon såg så glad ut när hon fick köra det med matte. Hon var mindre förtjust i att köra med Philip så han fick ta Atena så hoppade hon några hinder och tog tunneln med honom.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!! Japp jag tror absolut att jag anmäler Disco till Appellen i s-ping:) Hoppas att vi kommer med nu på någon av de vi anm till =) kram Sussie

    SvaraRadera
  2. Japp självklart vill jag följa med o titta hur mina elever sköter sej..hihi. Ni är otroliga. Kram

    SvaraRadera