måndag 20 april 2009

Träning med domare

Nu var det ett tag sedan jag skrev i bloggen men vi tränar på. Just nu tränar vi inför apellen om vi nu kommer dit, väntar på att Atena ska löpa och om hon inte sätter igång inom ett par dagar så blir det ingen tävling. Så just nu är det bara att hålla tummarna. Idag hade Marie fixat så jag fick en genomgång tävlingsmässigt av apellen. Spåret gick bra hon gick runt lite på ett ställe men annars gick hon kanonbra, inga problem med pinnarna i alla fall. Budföringen gick inte alls, det var något som luktade i marken och hon var totalt virrig, dåligt med kontakt. Men hon fick i alla fall avsluta med lek med mottagaren. Det var något i marken för hon var väldigt nosig och det brukar hon inte vara när vi tränar men idag var hon väldigt flamsig. Vad vi måste träna mer på är också ingången med apporten. Och jag förstår inte varför jag blir nervös heller, det är så larvigt. Men det är klart det påverkar hunden. Skulle varit fint att fått visa framstegen som vi gjort med framförgåendet idag men det tyckte inte Atena vi skulle göra så tjii fick jag. Tjuvstartade även vid apporteringen så det måste jag träna vidare på. Hon har börjat tjuvstarta ibland vid apportering så det måste vi träna på. Annars är det bara att träna vidare. Ska även försöka starta i en klass 2:a också snart. Tack Marie för all hjälp och för du ställer upp även om du fryser, vilket inte är bra för din kropp. Är även jätteglad och tacksam att Rolf tog sig tid att hjälpa mig med lite råd och tips med träning och tävling. Lindy fick springa ihop med pappisarna. Det är för härligt att se dessa små köra sitt pappisrace och lilla Haidi som är minst racar som sjutton. Dom är för härliga.

1 kommentar:

  1. Ni är ju skitduktiga, d vet vi ju men som alltid så typiskt när man ska visa.Superbra spårat i denna hårda vind, kan inte bli bättre. Bara kul att träna dej men håll reda på mobilen så slipper vi ju springa omkring som yra höns o leta o frysa ännu mer..haha. Kram

    SvaraRadera