onsdag 25 mars 2009

Träning i Finspång

I måndags var vi och tränade för Marie i Finspång, jag fick en genomkörare av momenten i appellen och 1:an. Marie visade även hur jag började träna in kryp. Atena var lite pipig men hon hade inte spungit av sig så mycket på dan och inte heller innan vi började träna och jag vet att hon blir pipig och man hon inte får springa av sig och använda huvudet lite på lite uppletande. Hon kan även bli pipig när hon inte förstår riktigt vad jag vill. Fick lite råd och tips av Marie som vi skulle träna vidare på. Tack Marie för att du ställer upp och hjälper mig, det är guld värt. Jag har bestämt mig nu att jag ska köra 2:an i lydnaden sedan ska jag satsa på brukset, spåret. Hon är så duktig på att spåra så det vore synd att inte utnyttja det. Jag tror just nu att det blir för mycket nytt för mig att lära in om jag ska köra både lydnad och brukset. Allt är ju så nytt för mig med eftersom jag bara tränat klass 1 i flera år, men det är så himla kul och med denna hund som verkligen älskar att göra saker. Lindy har tränat lite uppletande och så har vi kört lite sitt, ligg och inkallning med henne också. Det finns inget sötare att titta på än när hon gör sin fjärrdirrigering, hon är så himla snabb min lilla tjej. Hon gör allt för sitt godis. Såg att man satt upp agilityhindren på bruksan nu så då kan man åka ner och köra lite när snön försvinner, igen. Man tappar ju lusten lite efter det här bakslaget med denna snö, nu får man hålla tummarna att det inte kommer mer snö i år.

3 kommentarer:

  1. Men hallååå...vi körde igenom 2:an, appellen o lägre..hihi blev lite korvstoppning tror jag..1.an är ju redan klar!! Ni är ett kanonekipage som jag tror starkt på så nu siktar vi högt. Kramizar

    SvaraRadera
  2. Hejsan!! Ett bra beslut om att satsa på brukset och spåret är ju kalas skoj :) Sköt om er så hoppas jag vi ses vid tillfälle=) Kram Sussie o busarna

    SvaraRadera
  3. halloj. Kul att träffas under träningsformer:) Jag håller med sussie
    Kram Jannice

    SvaraRadera