onsdag 4 mars 2009

Ny dator

Nu tror jag det ska fungera, har haft problem med att kunna skriva i bloggen på grund av att vi köpt ny dator. Men nu tror jag vi har fått ordning på det mesta, tur man inte köper dator för ofta. Jag är ju direkt ingen datorhackers. Vi har i alla fall tränat på, förra veckan blev det inte så jättemycket på grund av sjukdom men vi var i alla fall på Finspångs brukshundklubb söndagen den 1 mars då dom hade en träningstävling. Jag behöver träna på mina tävlingsnerver. Det var Rolf Nyman som var domare. Det gick faktiskt bra men hon ville helt plötsligt inte ta apporten första gången utan hon tog den andra gången jag sa apport. Vid platsläggandet blev det dubbelkommando också, ville inte lägga sig ner. Vid inkallning och hopp över hinder studsar hon på mig innan hon sätter sig vid sidan, så det får jag träna mer på. Jag är ändå supernöjd.

Platsläggande: 9,5 poäng, dk vid läggande
Tandvisning: 10 poäng
Linförighet: 9, släpper något i position
Inkallande: 9,5 poäng, avslut
Ställande: 8 poäng, sen start, steg
Apportering: 8, dk
Hopp över hinder: 9,5 poäng, avslut
Helhetsintryck: 10 poäng

Jag harvar på med framförgåendet, fick ett nytt uppslag av Marie hur jag ska gå vidare. Annars får det bli agility istället för spåret (ler). Skämt och sidor det är klart jag måste kunna lära henne framförgående, även om det tar 10 år så ska det gå. Jag har glömt bort att köra marsh men det körde vi idag och hon var jätteduktig. Hoppas snön försvinner nu så jag kan börja spåra på gärdena, skulle vara roligt att kunna starta en appellklass i år. På lördag ska vi tävla i Söderköping och på söndag är sista gången på tävlingskursen, hoppas verkligen du startar en ny tävlingskurs snart Ingela, jag behöver lite pushning och hjälp med finliret. Det är så mycket nya moment nu som jag inte trännat tidigare. Ja just det, Atena börjar bli jätteduktig på inkallning ´med ställande nu. Jag hade fått för mig att man fick använda på handtecken och rösten vid ställandet, men så var det ju inte. Så nu använder jag bara rösten, tog ett tag för henne att förstå men som sagt det börjar funka nu. Har även varit och hälsat på Team F i Finspång och alla härliga pappisar. Dom är så fina och så finns det en liten dam som har ett hett humör, fick se hela tandraden så där skulle man inte stoppa fram näsan. Men lilla O är för söt i alla fall. Tack Marie för jag fick komma och fika och hälsa på hela härliga gänget och tack för Lindy fick vara hos er ett par dagar, hon sov som en stock när hon kom hem men det var ju roligt för henne att leka och sova i soffan som hon inte får hemma. Philip fastnade för lilla My och ville gärna ta hem henne men jag tror Marie vill ha kvar henne och sen är det ju så att Atena är lite tjurskallig så det skulle nog inte gå. Han får skaffa en liten en när han flyttar hemifrån.

2 kommentarer:

  1. Lilla My? Mena Olivia va?? jo vadå du får väl använda både hand/röst elr är d nåt nytt som kommit? hmmm. Tack själv alltid lika roligt att träffas. p.s Rickards kommentar...oj tänk om jag hade en sån lillebror..skulle inte orka..hihi Kram

    SvaraRadera
  2. Menade inte Olivia heller menade lilla söta Haidi. Jag förstår inte vad Rickard menar???, är min son kanske frågvis och pratig, nähä. Jag tänkte han kunde bo hos er en vecka i sommar, jag menar det är väl kul för Rickard att ha en lillebror ett tag???? Det är bara att skaffa ett par hörselskydd för det är varning för skavsår i öronen (hi,hi).

    SvaraRadera