onsdag 18 mars 2009

Stadspromenad

Igår var vi inne i staden och gick. Vi gick till vattenfallet vid flygeln och tittade där var det även gallertrappor och en gallergång som vi gick, Atena tyckte det var lite otäckt men hon klarade det bra tycker jag. När vi gick förbi statyn på skvallertorget reagerade hon väldigt starkt, ville fly därifrån. Det är en är som tre - fyra gubbar och en trappa, så vad gör man inte som hundägare jo man kryper emellan dessa gubbar och lockar på hunden. Efter en stund kom hon fram sen satt vi där en stund. Gick sedan runt och emellan ett par gånger då hade allt släppt. Jag lovar att jag fick några konstiga blickar av folk, dom trodde väl att det inte stod riktigt rätt till där uppe på matte. Men som tur var det mörkt ute. När vi var på väg ner till tågstation så sätter sig hon mitt på Kungsgatan och bajar (tyckte matte var så där), men vad ska hon göra nöden har inte någon lag. Gick lite vid tågstationen men det var inte så mycket folk där, men dom ropade upp i högtalarna och sedan kom det ett godståg, men det var inget hon reagerade på. Gick sedan Drottninggatan upp och det var lite folk ute så det var jättebra träning. Bakom apoteket hjorten (tror apoteket heter det mitt inne i stan) så finns det ett staket som vi tränade lite hopp på och nu börjar poletten trilla ner, hon hoppade faktiskt utan att jag första hade lagt ut något på andra sidan. Tränade förstås lite framförgående också och jag känner att det sakta börjar gå in på henne så det är bara att träna på. Jag lovar att jag hade en jättetrött hund som sov gott efter den promenaden. Det är inte så ofta jag tar mig i kragen och går mitt inne i stan ska försöka göra det lite oftare. Kanske en gång i halvåret i alla fall. Brukar ju åka in till Smedby och gå ibland när jag tröttnar på att gå i Ljunga men det händer ju mer mitt inne i stan. Imorgon kväll ska jag också in till stan men då är det Lindys tur att följa med. Tycker det är ganska bra om dom får gå lite själva utan stöd av varandra ibland faktiskt. Tror det är nyttigt. Jag hoppas att det blir vår snart så agilityhindren kan tas fram, känner för att köra lite agility med Lindy nu har ju inte kört något sedan i höstas. Jag ska också tala om att jag är jätteglad att jag fick ett positivt svar från Marie Nyman!!!!!!!Ska bli så roligt Marie. Idag var det dags för den årliga sprutan för hundarna, dom var jätteduktiga, inga problem.

2 kommentarer:

  1. Jamen självklart gumman, ser fram emot det. Kram

    SvaraRadera
  2. Tänkte komma ut och tjuvkika lite och samtidigt träna nästa måndag. Ses då

    Mvh Jannice

    SvaraRadera