måndag 16 februari 2009

Igår vart inte någon träning var tvungen att fixa saker hemma. Idag har vi tränat stannande på avstånd även om hon inte ser saken och det går bättre och bättre. Körde även rutan med stannande i rutan. Hon vill gärna bita i saken en gång och sedan släppa den i rutan men fick till ett bra skick när hon sprang in i rutan och stannade med en gång. Efter det tränade jag stannande utan att skicka till rutan eftersom jag är rädd att jag ska förstöra något med rutan. Apporten gick bra inget tugg idag heller. Sitt, ligg och stå (fjärrdirigeringen) går bättre och bättre. Vid hopp över hinder måste jag vara mer tydligen när hon vid ingången, hon stöter till mig innan hon sätter sig, fick ju avdrag på det också på tävlingen. Fortsätter även att träna hopp över hinder ifrån mig. Körde lite lydnad med Lindy idag också, hon är duktig lilla tjejen. Lindy vill inte gå så jättenära mig vid fotgående har lyckats trampa henne några gånger och ni kan ju tänka er själva, det är ju som en elefant trampar på en myra, så jag förstår henne. Men hon är så duktig min lilla tjej, funderar på om vi ska anmäla oss till agilitytävlingen i Söderköping i maj. Får se hur vädret är om vi hinner träna något innan anmälningstiden går ut. Vore kul att köra lite agility med henne nu. Var ganska trött idag så det vart inte så mycket träning utan en härlig långpromenad. Har glömt skriva det men vi kör nästan dagligen Fridas "världens bästa övning", Atena börjar bli riktigt duktig på det. Vi kör också klockan ofta även om vi kanske inte kör hela klockan varje gång.

2 kommentarer:

  1. Hejsan !! Vilken tjusig blogg du har gjort :) Hit ska jag komma ofta o läsa om era bravader:) Tack för idag det var jätte skoj att ni kom så vi fick se er, ni har kommit så långt o är jätte, jätte fina o titta på;)kram sussie o gänget

    SvaraRadera
  2. Hej kul att se eran blogg, tänker länka till den. Och ett stort grattis till era framgånger.
    Mvh Jannice

    SvaraRadera