söndag 8 februari 2009

Kurs

Har varit på kurs hos Ingela idag och det kändes som jag behövde det idag. Avbröt träningen då Atena var för taggad, lät väldigt mycket under träning. Innan hon startade hoppet skrek hon till, under fotgåended pep hon nästan hela tiden mest i svängar och vid stannandet. Struntade i rutan och apporten. Var själv kanske inte på bästa humör och det känner hon av. Men kände igår att jag inte ville tävla i Linköping nästa helg. Var riktigt tjurskallig själv. Var roligt att träna idag igen kändes mycket bättre idag, hon pep lite men inte alls lika mycket. Läggandet under gång gick ganska bra hon gick något steg innan hon lade sig, hon reagerade inte på att det var väldigt blaskigt och det är ju bra. Har gjort framsteg med läggandet under gång sedan jag fick hjälp med det förra veckan. Hopp över hinder gick bra måste träna lite mer på ingången. Gick också igenom hur man går vidare till inlärning av 2:ans hopp. Apporteringen går bättre och bättre, helst om matte är lite lugnare. Fick också en genomgång av fjärrdirrigeringen, mycket bra eftersom Atena har en tendens att lägga sig snett och flytta fram sig när hon ska sätta sig upp efter läggandet. Nu hänger det väldigt mycket på matte att hålla reda på allt man lär sig i huvudet och det är inte alltid det lättaste. Är ju lite vimsig ibland (hi, hi). Det bästa är att jag inte mixtrar så mycket med kroppen främst axlarna när jag går och det känns som ett framsteg. Jag är så glad att jag anmälde mig till kursen den ger så mycket. Jättebra kursledare och trevliga kursdeltagare. Ser fram emot nästa kurstillfälle. Nu är det bara att träna till tävligen i Linköping på lördag.

1 kommentar:

  1. Hej! Tycker det gick bra med henne i dag. Tyst och fin. Behövde inte övningarna vi pratade om först. Fina stopp i rutan! Läggandet helt ok! Ingångarna på hoppet är bara att träna lite mer så kommer det! Ang tävling så hoppas jag vekrligen att du startar!!! Ni fixar det! Våga tro på er själva! Kram

    SvaraRadera