onsdag 4 februari 2009

Fotgående

Tränat torrgående i flera dagar nu, några gånger per dag. Börjar få lite grepp om det nu med att "vända på linjen". Hundarna tittar på mig som jag inte är klok när jag går omkring och kommendrar mig själv. Tränat fotgåendet idag men hon hänger inte riktigt med när man gör vänster halt, sätter sig snett. Men hon lyckades ett par gånger och då visade jag verkligen min glädje att hon gjorde rätt. Det kanske tar ett tag eftersom jag hjälpt henne så mycket i svängarna. Hon var lite pipig idag och gick gärna före under fotgående, men det kanske var för jag inte gjorde något igår eftersom jag inte kände mig bra. Läggandet under gång går bättre när jag går sakta och belönar direkt när hon lägger sig.Får hoppas jag får ordning på detta tills tävlingen i Linköping. Tränar vidare på rutan och apporten och det går bra tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Jässes vad kl att du fixade det! Nu får vi peppa Lelle med!!! Du kommer med all säkerhet få till det här till tävlingen. Är du osäker får vi ta ett extrapass med dig och Jill så vi får köra igenom er! Kram

    SvaraRadera
  2. Halloj va superkul att du oxå har en blogg nu,ni är ett duktigt ekipage.Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att torrgåendet funkar bra för dig.
    Själv står jag mest och skrattar åt mig själv. Har även blivit idiotförklarad av min sambo....

    Vi ses på lördag

    Jillan

    SvaraRadera