onsdag 11 februari 2009

Duktig hund

Igår kändes träningen bra, det var en skitkul och träna. Fotgående gick bra, något litet pip, en matte som kommer fel i svängen ibland men tycker det går bättre och bättre. Kände att jag använde axlarna lite så fick skärpa till mig lite där. Inkallningen med "bakom" gick bra ett par gånger, hon börjar fatta nu känner man. Apporten går också bättre och bättre, inget tuggande än. Ställande, läggande gick bra. När det gäller stannande på håll har vi nu börjar träna på är att hon ska stanna innan hon kommer fram till saken som jag kastat ut. Hon har nämligen först tagit reda på vart saken tagit vägen innan hon har stannat och jag har också gjort det lätt för henne genom att kasta saken så hon har full koll på den. Så vi jobbar vidare med allt, har inte kört rutan på några dagar så idag måste jag ta tag i det.

3 kommentarer:

  1. Det låter som du verkligen fått till det med henne! Skitbra! Vad kul att hon bäöar förstå bakom! Och SÅ bra att hon inte tuggar! Kram

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till ert förstapris!!!!!! Vad stolt jag är över er. Att du samlade i hop dig efter träningmotgången och bara tränar och så gör det så snyggt!!! Lp i Söderköping nu då! Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till förstapriset och förstaplatsen idag!
    Skitsnygga vänstersvängar : )
    Ja även det andra var toppenbra!
    Vi ses på söndag, kul att vi kunde hålla varandra sällskap idag.
    Jillan (tänkte ta handtecken som mellannamn...)

    SvaraRadera