fredag 6 februari 2009

Pipig och gnälligt

När vi tränade rutan igår så tjuvstartade Atena flera gånger, men till slut fick jag till det en gång och då slutade det. Glömmer även bort mig när hon kommer in i rutan att jag ska säga varsågod men men ibland tar det lite tid för matte att hänga med i svängarna. Vid fotgående var hon väldigt pipig när vid halterna. Det går bättre och bättre för varje dag med läggande under gång men eftersom jag tränat så mycket med det så la hon sig även ner när jag senare körde stående under gång. Men det är nog att jag har lagt ner så mycket krut på läggandet under gång att jag inte tränat stående så mycket. Så nu gäller det att variera sig.Inkallningen gick kanonbra, snabbt in och sätter sig utan att sitta snett.Har börjat utöka stegen med apporten och hon biter inte på den när hon går lite längre, härligt. Lindy och jag körde lite cirkuskonster och lite fot, hon fick också träna med apporten. Körde lite fjärrdirigering med henne ligg och sitt, hon är så otroligt snabb så det är så roligt att se henne. Idag ska vi fira Lindy som fyller 4 år, ska köpa något smaskigt åt henne, lilla matvraket. Vi ska också ut och busa i snön så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar