torsdag 24 mars 2011



Den här veckan har varit ganska tuff och det har inte blivit mycket hundträning, i helgen så pajade ryggen. Låg med diskbråck för några år sedan och det var hemskt. Har varit dålig på att träna rygg och magmuskler det senaste halvåret så jag får skylla mig själv, vet att ryggen behöver övningarna för att hålla. Men nu börjar jag se att det går åt rätt håll, gick riktigt bra. Därför körde vi ett lydnadspass hemma idag. Började med fritt följ, jag är bara så nöjd. Hon gick så himla bra, var länge sedan jag kände att hon var så fokuserad. Lite pip vid stegförflyttningarna, känner verkligen nu att jag skiter i det och tror därför att det blir mindre ljud för att jag inte är irriterad. Som sagt kändes kanon. Fjärren också himla bra förutom att hon inte satte sig upp vid första sitt kommandot. Inkallning med ställande, körde hela momentet, gick också jättebra. Riktigt bra stannande utan massor med extrasteg, kunde lägga sig lite snabbare men jag är helnöjd med det. Vittringen, flyttade en pinne innan hon tog den rätta första försöket. Andra försöket jättefin analys, lite tugg på pinnen vid ingång. Tredje försöket också jättebra analys och knappt något tugg. Metallapporten, jättefint ut och fint upptag men travar in, behöver träna det för det har jag sett tendens till några gånger förut att hon tappat farten in. Hoppet struntade jag i för jag ville bära fram hindret p g a ryggen, får ta det en annan dag. Tog inte heller fram rutan, men la henne som att hon låg i rutan och körde sista delen av momentet. En jättefin ingång. Jag är så himla nöjd, det är småsaker men jag petade inte i det idag. Kändes kanon och det enda ljudet från henne var vid sidförflyttningarna och ett litet, litet ljud innan jag skickade på vittringen första gången. Imorgon är det träning hos I och jag hoppas ryggen känns som idag för då kan jag nog vara med, hade det varit snö och svårt att gå hade jag fått hoppa över den.

Tittade på lite filmer på youtub igår när dom tränade BSL, helt annorlunda lydnad än lydnadslydnad för där tränger hunden rejält, t o m mer än Atena. Var roligt att titta på det, tittade även på lite brukslydnad och lydnad. Roligt att titta lite på det, det var några riktigt duktiga ekipage jag såg och så naturligtvis några mindre bra.

1 kommentar:

  1. Jag blir så glad för din skll när jag läser. Att du hittar lite av den glädjen du haft till träninge!!!

    Hoppas du kommer i dag!

    Kramen
    Ingela

    www.ostanvindens.se

    SvaraRadera