tisdag 15 mars 2011

Tränade fritt följ igår och helt makalöst bara ett litet pip i stegförflyttningen, jag blir mållös. Kände mig nöjd med det hela, lite att finslipa på men det finns det ju alltid. Jag känner att jag är mer avslappnad nu och inte är lika fokuserad på hennes ljud. Fjärrdirrigeringen kändes kanon, har bara ett problem ibland och det är från stå till ligg att hon sätter sig, men vi jobbar på det. Körde också platsläggande en stund, gick och gömde mig bakom våran bil. Måste påminna henna om vad plats betyder, för hon kom inte riktigt ihåg att hon skulle lägga ner huvudet. Men körde det idag med och då var det inga problem. Idag körde vi också ett fritt följ och var lite, lite mer ljud idag vid stegförflyttningarna men annars i övrigt tyst, men struntade faktiskt i det. Hon var så duktig med det andra och har fått i uppgift av fröken att inte fokusera på hennes ljud. Börjar även få in mina steg bättre och bättre, men kommer på mig själv ibland att jag är tillbaka till det snabba och korta. Ja, ja Rom byggdes inte på en dag. Fjärren gick riktigt fint. Apportering, fint ut och tar apporten sedan trav in så det körde vi några gånger och fokuserade på farten in. Vittringen körde vi två gånger, första gången släppte hon den precis innan hon satte sig hos mig men en jättebra vittring, lite lite tugg också. Andra vittringen kanonfin analys av pinnarna, rörde ingen annan, sedan in till mig och in vid sidan utan tuuuuggggg, yippeee. Vad matte vart glad, men har lärt mig att vara lugn och säga brrraaaa lugnt och sansat även om det spritter i kroppen av glädje. Hon travade in men vet ni det struntade jag i helt och hållet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar