torsdag 17 mars 2011

Idag har jag städat ur kontoret, rensat bland alla papper så nu är allt där det ska och jag kunde slänga ganska mycket också. Det känns så himla skönt, har varit mitt dåliga samvete sedan i höstas. När Philip tränade tennis så gjorde jag ett uppletande med Atena, en ruta på 50 x 5 m. Hon fixade de som låg långt bort bra, men nu har jag fått henne att gå ut så bra så nu måste jag även träna på att lägga saker på olika avstånd. Körde en där jag la ut på 20 m ung och då tog det ett tag för hon skulle vara längst bort i rutan bara, men hon gav inte upp utan hittade den till slut men tog lite läntre tid. Så nu är det dax att variera sig. Körde även lite kryp och i slutet gick det riktigt bra, två gånger utan att hon var framför mig, hon kröp vid sidan. Även om det bara var några steg så är vi på g. Duktigt kicka... Körde även ett fritt följ och vet ni inte ett enda litet ljud, jag blev så himla överlycklig. T o m stegförflyttningarna var helt tysta!!!!!! Snacka om lycklig matte. Det är så skönt nu för snön försvunnit på Himpa så nu kan man börja träna igen när Philip kör tennisen och även gå promenaderna bättre. Det bästa av allt är att när jag åkte hem vid halv sju så var det fortfarande ljust och det är underbart! Nu är det bara att hoppas att SMHI har fel, så det inte kommer massa snö imorgon. Imorgon ska jag och mysa med perrovalpar på fm och sedan är det kurs på eftermiddagen, en härligt fredag. Ska hämta upp Sarah på vägen till kursen, det är så trevligt att få lite sällskap när man åker och så får man babbla av sig.

I helgen hoppas jag Thomas och en till kommer ut och kan laga potthålen på en av våra vägar för den är riktigt dålig. Jag beställde hem grus i veckan så det finns, beställde även väghyvling och toppbeläggning så fort som möjligt. Han skulle komma så fort snövallarna var borta. Måste vara ännu värre för alla som kommer med sin hästtransporter och ska rida i ridhuset, hästarna måste skaka ordentligt inne i vagnen.

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar läsning!!!!!!! Nu har du verkligen lärt din hjärna att se det viktiga! Jag ryser nästan!!

    har du ridhus nära dig? Och du inte tränar där jämt?

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack Ingela.Ja har ett ridhus ca 200 m ifrån mig, en av ägarna är lite speciell så än så länge har jag inte tränat där. Hoppas på att det ska gå vartefter.

    SvaraRadera
  3. Haha, babblar vi verkligen så mycket ;)
    Kram

    SvaraRadera