torsdag 28 januari 2010

Lite bilder bland annat









Visst är det gulligt. Atena älskar att ligga i Lindys lilla bädd, jag lovar hon viker ihop sig ordentligt. Lindy gillar verkligen "kudden" som vi fick av Lotta som hon vann i KM i agility. Hon hade redan vunnit två stycken så jag fick den, trodde inte det var sant när hon sa det men det var det. Det ser rätt komiskt ut när man kommer in och Lindy vräker ut sig på kudden och Atena ligger hopkrupen i lilla bädden. På bilden ligger Lindy lite hopkrupen men hon brukar ligga raklång och snarka på kudden. Lindy kan verkligen snarka ska jag säka det är så man får höja volymen på TV:n för att höra.
Har varit och tränat med Fia i tisdags, det går framåt med framåtsändandet och med targeten. Krypet gick däremot inte så bra, hon hoppar lite med bakbenen när hon kryper. Jag hade missuppfattat inlärningsmetoden lite så Fia gick igenom den med mig igen. Jag tycker ju att det är lättare när man visar mig hur jag ska göra, lite halvtrög ibland men det får man leva med. Ska bli så spännande med framför allt framåtsändandet hur det det ska gå ihop sig i slutänden. Men det låter vettigt det Fia säger så det kommer säkert funka till slut. Pratade också om att jag ska tänka igenom träningen lite mer, vad gör jag om hon gör si eller så. Hur och när jag ska belöna. Jag är ju lite flamsig ibland också även till vardags inte bara när det gäller hundträning. När jag pratade med Thomas om det så log han bara stort, håller helt med om det. Kanske borde strukturera upp mig även till vardags, hur nu det skulle gå till vet jag inte (hihi).
Fick mail om jag vill gå kurs med Frida i år, det skulle bli ett läger för lydnadslydnad och ett för brukslydnad. Ska säga att jag slängde mig på mailen och anmälde mig. Valde brukslydnaden i första hand. Det är så himla roligt och lärorikt dessa dagar med Frida så jag hoppas verkligen jag får en plats.
Kursen hos Ingela som skulle börja idag blev inställd på grund av snö, snyft. Hade ju sett fram emot det så mycket. Förstår inte varför snön skulle komma just nu. Vi ska göra ett nytt försök på tisdag.







2 kommentarer:

  1. Vad kul det går framåt hos Fia!!
    Fina bilder på flickorna!!! Lotta är en vänlig själ!!
    Ka Freida kursen är redan full på en kurs. Det blev det på bara ngn timma. Mu letar jag intresserade folk till brukset och ett par till till lydnaden!
    Ses på tisdag! Kramen

    SvaraRadera
  2. Nämen har du bädden kvar som Pricken fick?!! Va sött. Kul att d går framåt på träningen.Skoj oxå att d blir Fridakurs, vet att du gillar henne.Kan hålla med om att Lindy kan snarka, fick puffa på henne flera ggr..jisses. Ha d gott. Kram

    SvaraRadera