måndag 24 januari 2011

Fick åka hem ifrån jobbet idag redan kl 10, dom ringde från skolan för att Philip var sjuk. Var bara att åka hem. Gick en promenad med Atena, utökar promenaderna nu för varje dag, skönt att kunna gå lite längre sträckor. Släppte henne en stund men sedan tyckte jag hon vart lite för sprallig så då blev det koppel igen. Förstår så väl att hon blev så lycklig att slippa gå i koppel och ville gärna rusa av sig, men lite för tidigt tycker jag. Tränade fot och vittring. Fotgåendet går framåt tycker jag, även om hon ibland försöker slarva och sätta sig lite framför. Har börjat utöka fotgåendet med mer än att sitta i position och gå några steg. Gick lite längre och gjorde några höger och vänster svängar, även ett par stegförlyttningar. Tänker mig hela tiden för nu att jag ska vara konsekvent inte belöna om det inte är korrekt. Vittringspinnen, hmm, blir lätt tugg. Men det är väl samma sak där konsekvens, inget beröm vid minsta tugg eller omtag. Utökade så jag stod lite snett från henne och då kom det gärna lite tugg. Gjorde massor med upptag när jag stod ett par meter ifrån henne och då tuggade hon inte någon gång, kanske gick jag lite för fort fram. Får ta några steg i taget, för att hon ska förstå att man tuggar inte. Det var väl sjutton om det inte ska gå att få hunden att inte tugga, det ska gå... Positivt var att hon bara ljudade en gång sedan var hon tyst. Men kör bara klicker och godis nu ingen leksak och det beror på dels att jag vill få in att träna med klicker och godis, tycker det är lite jobbigt att hålla klicker och godis i handen, ramlar lite godis ibland. Men man lär sig säkert tekniken vart efter. Dels blir hon alldeles för uppspelt när man tar fram bollen och jag är så rädd att det ska hända något, det är ju inte färdigläkt förrän efter minst fyra veckor. Men det är inte långt kvar och då hoppas jag verkligen hon får hålla sig så frisk så att hon i alla fall får springa och busa massor. Känner mig så tråkig när jag inte leker med henne, men hon är alldeles för intensiv så man kan inte bara busa lite med henne för just nu finns alldeles för mycket energi i min lilla tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar