lördag 29 januari 2011

Fredagskurs

Var på kurs igår och den här gången stannade vi hela tiden. Atena var helt tokig i början försökte få igång Pippi och Wilda när vi gick en promenad innan kursen, skällde och skuttade runt dom för att få igång dom men dom är så coola så dom nonchalerade henne totalt. Hon gav upp efter ett tag. När vi stod och pratade innan kursen så var hon inte heller klok, bara stod och skällde så jag överlämnade henne till Sarah så fick jag ta Pippi och Wilda istället och det var lättare att ha dom två i kopplet än en Atena. Hon har ju varit borta så länge från träning nu och var väl överlycklig att vi för en gång skull skulle göra något. Först delade vi upp oss två och två, skulle köra tre moment. Fotgående i 7 minuter, upptag vittringspinne och fjärrdirrigering. Jag och Lena skulle köra ihop. Jag och Atena började med fotgåendet och det gick över förväntan trodde hon skulle låta mer än vad hon gjorde, var lite ljud för att vara henne. Tycker ändå vi har gått framåt i fotgående vad gäller position men jag tänker på att inte berömma henne när hon sitter snett och det blir nog rätt för det mesta. Hon tränger ganska mycket men vissa stunder gick det bättre. Ett tag fick hon inte beröm på en längre stund och då började pipet och buffandet på min ficka men efter ett tag samlade hon ihop sig igen. Måste tänka på att hon måste prestera för att få belöning, hon måste anstränga sig lite. Hon slarvar lätt annars och vem skulle inte göra det om man får belöning fast man inte gör riktigt rätt. Tror faktiskt att hon inte har förstått den riktiga positionen ordenligt och det pga av förarfel (ja, måste nog ta på mig det även om det är svårt att inse att jag har några brister, hihi). Lena sa också att jag vid några tillfällen hjälpte till med axeln. Ibland känner jag att jag kanske skulle behöva steloperera mig för att få still på min axel, hur svårt kan det vara att hålla den stilla????? Överlag ändå nöjd med fotgåendet och eftersom jag unser vintern nu tvivlat på att tävla över huvudtaget på grund av att vi har så dåligt fotgående så känner jag att det kanske finns hopp om det om jag lägger ner lite jobb och noggrannhet på det momentet. Klicker tror jag funkar bra i det momentet, känns som det lugnar ner henne lite och det är så bra. Upptaget av vittringspinnen gick riktigt bra, knappt något tugg. De flesta gångerna utan tugg. Vad hon nu gjorde var att ta pinnen och vid ingången ta in baken jättefint men satt sig snett utåt från mig med frambenen, hmm. Fick tips om vad jag skulle göra för att rätta till det, så det får vi träna på till nästa gång. Fjärren är mycket bättre än förut men fick även hjälp med det hur vi ska gå vidare för få till det bättre. Kändes så roligt igår att vara på kursen, vad vore jag utan min tränare Ingela. Hon är guld värd för hon lägger ner så mycket tid och funderingar på varje hund och hittar lösningar hur man ska gå vidare. Vi är också en sådan trevlig grupp och det blir mycket skratt. Kändes nu som jag fått tillbaka lite motivation till att träna igen. Det är så skönt att komma till träningen efter att man haft stressigt på jobbigt och det händer saker privat så när man kommer dit så släpper det mesta och man bara koncentrera sig på hunden och sedan går in och fikar, pratar hund och mycket annat också och det är väldigt mycket skratt. Härligt!! Släppte Atena idag så hon fick busa, förut i veckan har jag släppt henne men hon har ändå inte fått sprungit utan gått, småsprungit. Hon for runt en stund nu och såg så himla lycklig ut lilla gumman, måste varit underbart för henne. På tisdag har det gått 4 veckor så då kan man slappna av lite mer, skönt blir det när man kan motionera henne som vanligt. Försöka få lite simtider också tänkte jag. Allergin ser bättre ut, så det än så länge positivt. Ska tillbaka den 9/2 för att göra ett nytt skrapprov angående demodexen, men det ser ut att gå tillbaka, så det hoppas jag inte kommer tillbaka. Ska även se hur vi ska gå vidare för att hålla ner allergin.

1 kommentar:

  1. åh va kul skulle velat vara där...saknar er när jag inte kan åka,visst e hon bäst vår Ingela ;;;)))).....kram o hoppas vi ses på fredag .....Lotta o pojkarna hHAha där kom ja på ngt

    SvaraRadera