söndag 9 januari 2011

Sorgligt







Min cocker spaniel tik Lindy och Atena gick inte så bra ihop utan dom rök ihop ordentligt några gånger och jag fick åka till vet med Lindy eftersom hon råkade illa ut. Placerade ut henne hos en kompis då eftersom jag inte ville att Lindy skulle råka mer illa ut. Även om båda är lika envisa så är det ändå en sådan stor skillnad på storleken. En måndagmorgon i oktober ringde min kompis och sa att två av hennes tikar nu brakat ihop ordentligt och den ena var Lindy så jag fick åka och hämta henne direkt. Blev så himla jobbigt eftersom jag inte ville lämna dom själva hemma när jag jobbade och man gick på helspänn att det skulle braka ihop igen. Pratade med flera som skulle höra efter och hålla ögon och öron öppna om någon kunde ta en lite cockerspaniel tik. Jag hade nu bestämt att hon inte skulle komma till någon barnfamilj eftersom hon är osäker och orolig för barn, ville även att hon skulle bli ensamhund så det inte skulle bli något mer bråk. Hon är en sådan otroligt söt och rar hund och har glimten i ögat när man är själv med henne utan barn och andra hundar. Helst skulle hon vilja sitta i knät och mysa hela tiden lilla gumman. Sade ifrån till några som hade barn och någon som hade flera hundar. Var även en dam som var 75 år också som ville ha en hund eftersom hennes hund nyss avlidit. Men hon tyckte Lindy var för gammal (5 år), för om Lindy levde kanske 10 år till så var bara damen 85 år när hon avled därför ville hon ha en unghund, hmmm. Ville absolut inte annonsera ut henne på blocket eftersom det känns som att det kanske är någon som läser annonsen och får för sig att dom helt plötsligt vill ha en hund utan att ha planerat ordentligt, bara min tanke, det kanske inte alls är så. Satte i alla fall ut en annons på cockersidan och dagen efter ringde ett par som var intresserade av henne och det bästa dom bor inte alls så långt bort från oss. Dom kom och hälsade på oss och det var helt underbara människor, fastnade för dom direkt. Dom ville hem och tänka på saken några dagar. Dom var och hälsade på lördagen och på torsdagen skulle jag åka till Linköping och träffa ett par som intressserade av henne som hade en tonårsson. En timme innan jag skulle åka så ringer paret som var på lördagen och talade om att de var intresserade av henne så jag avbokade Linköping. Dom bor på en liten gård med några hästar, höns och ankor och två katter. Dom hade henne på prov ca tre veckor och det funkade jättebra så efter det åkte jag hem till dom för att se hur dom bodde och skrev över henne till dom . Det kändes så bra när jag åkte därifrån för hon såg ut att trivas med dom och de bodde helt underbart. Det har hittills fungerat jättebra och jag kan ringa när jag vill och höra hur det är och får även hälsa på henne så jag tror hon verligen har kommit rätt nu. Även om jag saknar henne massor min lilla ögonsten så vet jag att hon har det bättre där än hemma hos oss och jag måste se till hennes bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar