torsdag 13 januari 2011

Mer klickerträning


Busans nya rum och säng, hade tänkt det som gästrum men den tyckte inte hon, hihi.










Idag blev det åter en resa till Racketstadion och sonens tennisträning men idag blev det roligare för det är samma grabbar som han kört med tidigare och man såg vilken skillnad det var på Philip, han tyckte det var skitkul. Det är roligt att se för då mår man bra när barnen mår bra. I bilen in sa han en sak som jag inte tänkte på, i de andra grupperna när han har börjat så har alla presenterat sig och man har fått berätta lite om sig själv. När han kom in till nya gruppen igår så satte dom andra igång att springa runt plan direkt, vilket dom säkert brukar börja träningen med men Philip visste ju inte det. Han visste inte vad någon i gruppen hette . Om han nu inte får byta grupp så ska jag prata med tränare nästa gång och tala om det för henne, det kan varit en miss eftersom ordinarie läraren var sjuk. Men bra att Philip funderat på lite vad som var fel och talar om för mig vad han tänker och känner, det känns jättebra. Det ordnare sig säkert med tennisen. Gick en promenad med Atena när jag väntande på att tennisen skulle sluta. Hon försökte få igång mig och leka med en snökoka och blev säker besviken när jag inte ville.
Kört lite klicker. Ingångar, fotposition. Hon hamnar gärna lite framför mig när hon sätter sig vid ingångarna. Så nu blir det till att träna fotposition, så hon blir säker på vart hon ska sitta och att jag inte godkänner när hon sätter sig något steg för långt fram.

Har även anmält mig till ett lydnadsläger i augusti för Frida Wallén. Hoppas verkligen jag kommer med. Har kört tre år i rad nu tror jag och det är så himla bra, man lär sig kanonmycket, hon är så positiv och har så mycket energi. Också en person som ser varje hund som en individ och att man måste träna olika på olika hundar.

Imorgon ska vi till vet och ta bort stygnen. Ska även se vad vi ska göra med allergin och även se om demodexen är kvar. Hoppas verkligen inte att demodexen är kvar, vad jag förstår så är medicinen jättedyr och jag får ju ingen ersättning från Agria. Har haft så mycket utlägg nu för denna hund, så jag känner att hela lönen går åt till att få henne frisk. Suck. Men jag tycker demoxen ser bättre ut så jag försöker tänka positivt.

Har gjort iordning lite i gästrummet nu. Vi köpte ju en ny säng till oss så jag satte in den gamla i gästrummet. Det blev mysigt. Det är bara det att våran lilla busan tyckte att det var hennes rum nu. Så hon har tagit över dubbelsängen och ligger och myser där när hon är inne. Inte dåligt för henne att ha ett eget rum och egen säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar